آیا برای کاهش ورم سینه بعد از عمل پروتز باید به جراح پستان خود مراجعه کنیم؟

آیا برای کاهش ورم سینه بعد از عمل پروتز باید به جراح پستان خود مراجعه کنیم؟

  • 1403 شهریور 21, چهارشنبه
  • مطالب آموزشی
  • 0 نظر
  • 55 بازدید

ورم سینه بعد از پروتز

کاهش ورم سینه | حجم ورم سینه بعد از پروتز برای افراد مختلف، متفاوت خواهد بود. نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که انتخاب بهترین پزشک جراح پروتز سینه بسیار اهمیت دارد. زیرا هر چه تبحر و تجربه پزشک جراح سینه بیشتر باشد، میزان تغییراتی که در بافت‌های قفسه سینه ایجاد می‌گردند، حساب شده‌تر خواهند بود.

 از سوی دیگر، یک جراح سینه با تجربه، مهارت و توانایی‌های بالاتری در هنگام انجام جراحی پروتز سینه خواهد داشت. در نتیجه، ظرافت و دقت بیشتری به خرج داده و میزان آسیب‌های بافتی در ناحیه قفسه سینه به حداقل خواهد رسید. در صورت مراجعه به یک پزشک غیرحرفه‌ای با تجربه ناکافی در زمینه جراحی پروتز پستان، احتمال افزایش عوارض و ورم سینه بعد از پروتز افزایش پیدا خواهد کرد.

لینک های کاربردی دکتر رسول فاتحی فرد جراح پستان اصفهان :

آیا برای کاهش ورم سینه باید به پزشک مراجعه کنیم؟

زمانی لازم است برای درمان ورم بعد از پروتز سینه به پزشک مراجعه کنیم که شدت ورم به طور غیرطبیعی زیاد شود. پیش از این اشاره کردیم که ورم ناشی از جراحی پروتز سینه باید از روز سوم روند کاهشی داشته باشد. به طوری که در هفته ششم، به کمترین مقدار برسد. حال اگر شدت ورم به طور غیرطبیعی زیاد شده و بهبودی نداشته باشد، باید به پزشک مراجعه کنید.

علاوه بر این، وجود برخی علائم، مراجعه به پزشک جراح پروتز سینه را ضروری می‌سازد. حالت تهوع و استفراغ، سرگیجه شدید، تغییر رنگ در پاها یا بازوها، جمع شدن مایع در محل جراحی (سروما)، کبودی وسیع در ناحیه سینه و تورم ناشی از حساسیت به پروتز از جمله این علائم هستند. هر گونه سهل انگاری و بی‌توجهی به این علائم می‌تواند خطراتی را برای فرد در پی داشته باشد.

به منظور دریافت پاسخ پرسش‌های خود در زمینه ورم سینه بعد از پروتز می‌توانید با جراح پروتز پستان دکتر فاتحی فرد صحبت کنید. 

لینک کوتاه

برای ارسال نظر وارد شوید

نظر بدهید