آموزش ماژول بیعانه
- 1404 مهر 21, دوشنبه
- آموزش ناحیه کاربری صندوقدار
- 0 نظر
- 4 بازدید
ماژول بیعانه کلینیک ۲۴؛ مدیریت حرفهای پیشپرداخت مراجعین
با این ماژول، فرآیند دریافت و مدیریت بیعانه بهسادگی، شفاف و دقیق انجام میشود و کنترل مالی مرکز شما به سطح حرفهای ارتقاء پیدا میکند.
مزایا:
با دریافت بیعانه بر روی نوبتهای رزرو شده، حضور مراجعین در تاریخ تعیینشده ضمانت میشود.
افزایش شفافیت مالی و اعتماد مراجعین نسبت به روند پرداختها.
امکانات:
امکان دریافت بیعانه بهطور مستقیم بر روی نوبت آینده، هم در دفتر نوبتدهی و هم در دفتر کار پذیرش.
مشاهده وضعیت بیعانههای هر مراجعهکننده در صورتحساب او.
نمایش مانده بیعانه پس از انتخاب مراجعهکننده برای کنترل دقیق حسابها.
امکان استرداد بیعانه دریافتی به مراجعهکننده در صورت نیاز.
با ماژول بیعانه کلینیک ۲۴، مدیریت مالی مرکز شما سادهتر، دقیقتر و حرفهایتر میشود.
آموزش ماژول بیعانه
ماژول بیعانه در کلینیک ۲۴ برای مدیریت پیشپرداخت مراجعین استفاده میشود.
از طریق این بخش میتوانید بیعانهها را دریافت، مشاهده، استفاده یا استرداد کنید.
مرحله ۱: ورود به بخش بیعانه
از ناحیه صندوقدار وارد قسمت بیعانه شوید.
در این بخش دو زیرمجموعه وجود دارد:
فهرست بیعانهها
مانده بیعانهها
مرحله ۲: فهرست بیعانهها
در قسمت فهرست بیعانه میتوانید همه تراکنشهای مربوط به بیعانه را مشاهده و فیلتر کنید.
گزینههای موجود برای فیلتر و جستجو شامل موارد زیر هستند:
تاریخ
تاریخ پذیرش یا فروشگاه
شیفت
نحوه پرداخت
نوع عملیات تراکنش
نوع تراکنش
شماره پیگیری
وضعیت پرداخت
صندوقدار
بانک
دستهبندی کالا و نام کالا
شماره پذیرش و شماره فاکتور
درمانگر
مراجعهکننده
بخش یا خدمت
شعبه
توضیحات
در جدول فهرست بیعانهها، اطلاعات هر تراکنش شامل تاریخ، نوع و مبلغ، نحوه پرداخت، نوع عملیات، درمانگر، مراجعهکننده، خدمت یا کالا، بانک، وضعیت پرداخت و توضیحات نمایش داده میشود.
همچنین در ستون عملیات، امکان ثبت، ویرایش، حذف، مشاهده صورتحساب مراجعهکننده یا استرداد بیعانه وجود دارد.
مرحله ۳: مانده بیعانه
در این قسمت، با فیلتر کردن نام مراجعهکننده، میتوانید مانده بیعانه هر فرد را مشاهده کنید.
پس از انتخاب مراجعهکننده، فهرستی از مانده بیعانهها نمایش داده میشود.
در ستون عملیات، میتوانید با کلیک، به جزئیات بیعانهها و تراکنشهای مرتبط دسترسی پیدا کنید.
در این بخش امکان جستجو بر اساس موارد زیر وجود دارد:
تاریخ شروع و پایان
نام مراجعهکننده
شیفت
نوع (دریافت، استرداد یا همه)
نوع عملیات (متفرقه، پذیرش یا فروشگاه، استفاده از بیعانه، سامانه پیامک و...)
فهرست بیعانهها در این بخش شامل مواردی مثل: نام مراجعهکننده، تاریخ، مبلغ، نحوه پرداخت، نوع، نوع عملیات، تاریخ ثبت و توضیحات است.
در ستون عملیات نیز گزینههای حذف، ویرایش، مشاهده صورتحساب و استرداد وجود دارد.
مرحله ۴: دریافت بیعانه
برای دریافت بیعانه دو روش وجود دارد:
روش اول:
از طریق ناحیه پذیرش → دفتر کار وارد شوید.
در نوبتهای رزرو شده، روی گزینه دریافت بیعانه کلیک کنید.
در فرم بازشده، اطلاعات زیر را وارد نمایید:
نام مراجعهکننده
نوع (دریافت یا استرداد)
مبلغ
تاریخ
نحوه پرداخت
شیفت
توضیحات
روش دوم:
از طریق صورتحساب مراجعهکننده وارد شوید.
در سرستونها، گزینه بیعانه را انتخاب کنید.
در این قسمت هم امکان دریافت بیعانه و هم استرداد بیعانه وجود دارد.
برای آشنایی بیشتر با قسمت صورتحساب، میتوانید فیلم آموزشی مربوط به این بخش را در زیر مشاهده کنید.
مرحله ۵: استفاده از بیعانه
برای استفاده از بیعانه نیز دو روش وجود دارد:
روش اول:
از طریق نوبتهای رزرو شده که به مرحله پذیرش رسیدهاند وارد بخش صندوقداری شوید و گزینه استفاده از بیعانه را انتخاب کنید.
در فرم بازشده، اطلاعاتی مانند مبلغ، تاریخ و شیفت را وارد نمایید.
روش دوم:
در زمان پذیرش مراجعهکننده، میتوانید گزینه استفاده از بیعانه را فعال کنید تا مبلغ بیعانه از بدهی کسر شود.
مرحله ۶: استرداد بیعانه
برای استرداد بیعانه، از طریق صورتحساب مراجعهکننده وارد شوید.
در سرستون بیعانه یا از بخش تراکنشها، گزینه استرداد بیعانه را انتخاب کنید.
با ثبت اطلاعات مربوطه، مبلغ بیعانه به مراجعهکننده بازگردانده میشود.
با استفاده از این آموزش، میتوانید تمام فرآیندهای مرتبط با بیعانه — از دریافت تا استرداد — را بهصورت دقیق و گامبهگام در سیستم کلینیک ۲۴ انجام دهید.
لینک ناحیه کاربری صندوقدار،قسمت فهرست بیعانه:
https://clinic24h.ir/Cashier/CashierCredit
اگر سوال یا مشکلی داشتید میتوانید از طریق "تیکت" که پایین هر ناحیه وجود دارد با ما در میان بگذارید
برای مشاوره همین حالا با ما تماس بگیرید!
تماس با ما:
https://clinic24h.ir/ContactUs
مشاهده کامل ماژولها و امکانات نرمافزار:
//https://clinic24h.ir/Product/8/Clinic24-Web-based-Software-Automation