راهنما ثبت پذیرش

راهنما ثبت پذیرش

کاربری که در نقش پذیرش وارد وب سامانه میشود  از جمله گزینه هایی که در پنل کناری می تواند مشاهده نماید قسمت ثبت پذیرش می باشد.
با کلیک در قسمت پذیرش دو گزینه فهرست / جدید قابل رویت  می باشد .با کلیک بر روی گزینه فهرست، لیست پذیرش هایی که ثبت کرده اید به شما نمایش داده می شود. همچنین در کادر آبی رنگ موجود در بالای صفحه امکان جستجو مراجعه کنندگان بر اساس تاریخ ، نام و نام خانوادگی ، شماره تلفن و .... وجود دارد.

با کلیک بر روی گزینه جدید صفحه ای برای شما باز خواهد شد ( تصویر زیر ) که در آن امکان ثبت پذیرش  برای شما امکان پذیر می باشد.
مشخصات بیمار: در این قسمت مشخصات بیمار ثبت می گردد که بر اساس اینکه بیمار برای اولین بار به مرکز شما مراجعه کرده باشد و یا اینکه قبلا هم مراجعه داشته باشد دو راه برای ثبت مشخصات وجود دارد اگر بیمار قبلا مراجعه داشته باشد می توانید کد ملی ، تلفن و یا شماره پرونده او را در کادر جستجو  وارد کرده که سامانه اطلاعات بیمار را بازیابی نموده و داده هایی که در سیستم طی مراجعه قبلی ثبت شده باشد را  به شما نمایش می دهد که اگر اطلاعات نیاز به ویرایش داشته باشد می توانید با کلیک بر روی گزینه ویرایش مراجعه کننده  تغییرات مورد نظر را اعمال نمایید و با کلیک بر روی ذخیره مشخصات را برای پذیرش جدید ثبت نمایید. در این قسمت می توانید با کلیک بر روی گزینه صورتحساب مراجعه کننده صورت حساب های قبلی مراجعه کننده را نیز مشاهده نمایید.

پذیرش مراجعه کننده جدید: با کلیک بر روی گزینه مراجعه کننده جدید و یا وارد کردن اطلاعات بیمار در کادر مشخصات پذیرش و کلیک بر روی گزینه ذخیره ثبت مشخصات انجام می پذیرد.
مشخصات پذیرش: در این قسمت باید درمانگر ،  انتخاب دستار در صورت وجود، تاریخ دقیق پذیرش را بر اساس سال/ ماه و روز ، شیفت کاری ارائه خدمت را وارد کرده و اگر توضیحات دیگری مدنظر دارید در قسمت توضیحات  وارد نمایید.

خدمات : در این قسمت می توانید خدمتی که قرار است به مراجعه کننده ارائه گردد را مشخص نمایید.
بخش که معادل با تخصص پزشک و مرکز شما می باشد را مشخص نموده ، در فیلد بیمه بر اساس قرارداد های ثبت شده می توانید مشخص نمایید که خدمت مورد نظر شامل بیمه می شود و یا آزاد است.
در فیلد خدمت ، می توانید از لیست خدمات مرکز که به شما نمایش داده می شود خدمت مورد نظر را انتخاب نمایید و در فیلد تعداد ، تعدادی که مراجعه کننده نیاز دارد را مشخص می نمایید که سامانه هزینه آنرا خودکار محاسبه می کند و در فیلد مبلغ خدمت به شما نمایش می دهد. در قسمت سهم بیمه می توانید سهم بیمه برای خدمت انتخاب شده را بر اساس قراردادهای بیمه ای مرکز مشخص نمایید و اگر توضیحاتی مدنظر دارید در فیلد توضیحات وارد نمایید وبا کلیک بر روی گزینه ثبت خدمت آنرا ذخیره نمایید که با ثبت خدمت مورد نظر اطلاعات آن در زیر گزینه ثبت خدمت  می نشیند ومی توانید آن را مشاهده نمایید.

کالا ها : در این قسمت اگر خدمت ارائه شده به بیمار نیاز به استفاده از کالایی داشته باشد که در مرکز کالای مربوطه به بیمار تحویل می گردد می توانید با انتخاب انبار مرکز و نام کالا که در قسمت تنظیمات انبار دار مرکز از قبل ثبت گردیده است کالای مورد نظر را انتخاب نموده و با گزینه ثبت کالا آنرا ثبت نمایید.

 اگر نقش پذیرش و صندوق دار در سامانه برای یک کاربر تعریف شده باشد در این قسمت یک گزینه صندوق نیز نمایش داده می شود که کاربر می تواند در اینجا مبلغ تخفیفی که مرکز و یا درمانگر برای مراجعه کننده ای در نظر دارند را وارد نماید همینطور می تواند مقدار مبلغی که مراجعه کننده بصورت نقدی  یا  سایر روش ها پرداخت می نماید را وارد نماید. در قسمت نحوه پرداخت ، شیوه پرداخت هزینه  که می تواند پرداخت اینترنتی ، کارتخوان ، کارت به کارت و .... باشد را مشخص نموده و با کلیک بر روی گزینه ثبت پذیرش ، مراجعه کننده جهت ارائه خدمت در مرکز شما پذیرش می گردد.


درباره نویسنده

واحد آموزش کلینیک24
واحد آموزش کلینیک24

ارائه آموزش های کاربردی در وب سامانه کلینیک24

لینک کوتاه

برای ارسال نظر وارد شوید

نظر بدهید