آیا نسخه تحت وب برای من مناسب است یا نسخه تحت ویندوز؟

آیا نسخه تحت وب برای من مناسب است یا نسخه تحت ویندوز؟

کلینیک24 با داشتن سابقه 15 ساله در برنامه نویسی و تولید نرم افزار های اتوماسیون مدیریت مراکز پزشکی، هم اکنون برای مراکز خود امکان ارائه دو تا سامانه تحت وب و تحت ویندوز را دارد.

هر کدام از این سامانه ها مزایا و معایبی دارند که میخواهیم در مورد آنها صحبت کنیم


مزایای سامانه تحت ویندوز:

1- بانک اطلاعاتی و نرم افزار بر روی سرور داخل خود مرکز می باشد و امکان کار با نرم افزار بدون اتصال اینترنت و تنها از طریق شبکه داخلی امکان پذیر می باشد.

2- سرعت اجرای دستورات و عملیات هایی که حجم بیشتری از داده ها باید منتقل شوند همانند عملیات های آرشیو تصاویر مراجعین سریع تر انجام میگیرد.

3- مسائل امنیتی همانند هک سایت و حملات اینترنتی اهمیتی ندارند.

4- مراکز آزمایشگاهی و آزمایشگاه ژنتیک فقط در نسخه ویندوزی  قابل استفاده می باشند.

5- مراکزی که نیاز به حجم زیادی از آرشیو تصاویر بیماران دارند استفاده از نسخه ویندوزی و یا نسخه تحت وب بر روی سرور مستقر در خود مرکز توصیه میگردد.


مزایای سامانه تحت وب:

1- از طریق کامپیوتر ، لبتاپ ، تبلت ، موبایل با هر سیستم عاملی از جمله ویندوز ،اندروید،  IOS و لینوکس قابل استفاده می باشد زیرا فقط برای اتصال به سامانه نیاز به یک مرورگر وب می باشد.

2- از هر نقطه دنیا و در هر زمانی که دسترسی به اینترنت داشته باشید میتوانید مدیریت مرکز خود را انجام بدهید و دسترسی به امکانات سامانه داشته باشید.

3- مراجعین شما امکان مشارکت مستقیم در انجام عملیات های سامانه از جمله رزرو نوبت، پر کردن فرم های مربوطه ، تکمیل پروفایل شخصی ، ثبت سوابق درمانی ، معاینات علایم حیاتی و آرشیو مدارک درمانی خود دارند در نتیجه زمان منشی شما بیشتر صرفه جویی میشود.

4- نیاز به کامپیوتر قوی به عنوان سرور و را اندازی شبکه داخلی کابلی برای نصب اتوماسیون ندارید.

5- در صورت تغییر کامپیوترها و سیستم ها نیازی به هزینه و زمان اضافی برای نصب مجدد ندارید.

6- امکان فروش مستقیم کالاهای شما مانند کتاب و اقلام بهداشتی و دارویی و رزرو کلاس ها و کارگاه ها بصورت آنلاین فراهم می باشد.

7- سامانه های تحت وب از نظر گرافیکی و زیبایی و فونت ها امکانات بصری بیشتری دارند.

9- مراکز بسیار سریع تر به جدیدترین آپدیت ها و امکانات جدید دسترسی دارند.

10- از نظر تبلیغاتی مرکز آنلاین شما همانندمکان فیزیکی شما می باشد که امکان تبلیغات محیطی در خیابان را دارد زیرا مراجیعن سایر مراکز نیز میتوانند مرکز شما را مشاهده نمایند ، پروفایل شما را ببینند و با خدمات و پزشکان شما آشنا شوند پس سامانه تحت وب امکان معرفی مرکز شما را به سایر مراجعین مراکز دیگر دارد.

11- پروفایل کاربری شما امکان معرفی شبکه های اجتماعی شما ، بیوگرافی مرکز ، نقشه گوگل ، گالری تصاویر مرکز و معرفی بخش ها وخدماتتان را به مراجعین میدهد.

12- از طریق بخش وبلاگ می توانید موضوعات آموزشی را در اختیار مراجعین قرار بدهید تا نیازی به توضیح تک به تک برای هر کدام از مراجعین نباشد.

13- از طریق بخش نظرات و دیدگاه ها میتوانید نظرات مراجعین را نسبت به درمانگران مرکز و سایر پرسنل مرکز مطلع شوید.

14- مراکزی که منشی در زمان های غیر مطب از طریق تماس تلفنی نوبتدهی انجام میدهد سامانه تحت وب مناسب تر می باشد.



معایب سامانه تحت ویندوز:

1- در صورت جابجایی مرکز ، جابجایی سیستم ها و راه اندازی مجدد شبکه دردسر بیشتری دارد.

2- در صورت خرابی سیستم های مرکز به ویژه سرور بانک اطلاعاتی ، تا زمان مجدد تعمیر و نصب مجدد نرم افزار ها هزینه و زمان بیشتری از دست میرود.

3- نیازمند کامپیوتر قوی به عنوان سرور و راه اندازی شبکه کابلی هستید.

4- فقط بر روی کامپیوتر و لبتاپ و تبلت هایی که سیستم عامل ویندوز دارند امکان اجرای سامانه فراهم می باشد.

5- امکانات سامانه تحت وب همچون پروفایل مرکز ، بخش گالری تصاویر مرکز ، شبکه های اجتماعی مرکز ، وبلاگ مرکز ، نظر دهی مراجعین برای مراجعین قابل استفاده نمی باشد.

6- فقط در زمان هایی که در مرکز می باشد امکان استفاده از سامانه فراهم میباشد البته از طریق برخی نرم افزار ها همانند anydesk میتوان از راه دور به سامانه وصل شد.


معایب سامانه تحت وب:

1- در صورتی قطعی اینترنت سراسری امکان اتصال به سامانه در آن لحظه فراهم نمی باشد که البته با قراردادن سرور بر روی سرورهای مستقر در ایران حتی در صورتیکه دسترسی های خارج از کشور نیز قطع شوند امکان استفاده از سامانه فراهم می باشد.

2- به علت تحت وب بودن، سرعت در برخی عملیات ها کمتر از نسخه ویندوزی می باشد.

3- مسائل امنیتی همانند هک و حملات اینترنتی در این بخش مطرح می باشدکه البته با وجود مکانیزم های امنیتی و اقدامات انجام شده تا 99 درصد جای نگرانی ندارد.



بصورت کلی مواردی که برای یک سامانه نقطه ضعف می باشد در سامانه دیگر بصورت نقطه قوت می باشد.

در صورتیکه سوال و مشاوره ای لازم دارید با ما در ارتباط باشید.

تماس با ما

درباره نویسنده

مدیر وب سامانه کلینیک بیست و چهار
مدیر وب سامانه کلینیک بیست و چهار

هدف ما چیست؟

فراهم کردن سامانه ای تحت وب و کاربر پسند برای مراکز محترم پزشکی، سلامتی، مشاوره و روانشناسی و غیره و صد البته برای مراجعین گرامی تا مراکز بتوانند راحت تر نوبت ها، خدمات، محصولات و توانمندی های خود را ارائه نمایند و مراجعین بتوانند با آسایش و بدون نیاز به مراجعه حضوری و از هر جایی از مراکز نوبت بگیرند و خدمات و محصولات آنها را دریافت نمایند.

"وب سامانه کلینیک24" راه حل امروزی تر برای دریافت نوبت از خانواده مراکز کلینیک24

سید محمد رضا میراحمدی
بنیانگذار وب سامانه کلینیک24
NİCK TEKNOLOJİ TİCARET LİMİTED ŞİRKETİ

لینک کوتاه

برای ارسال نظر وارد شوید

نظر بدهید