درمان عود سرطان سینه با جراح پستان اصفهان

درمان عود سرطان سینه با جراح پستان اصفهان

  • 1403 شهریور 21, چهارشنبه
  • مطالب آموزشی
  • 0 نظر
  • 88 بازدید

برای درمان عود سرطان سینه چه باید کرد؟
 

درمان عود سرطان سینه بر اساس نوع آن تعیین می‌گردد. با این حال، روش‌های کلی که برای درمان این اختلالات و بیماری به کار می‌روند را در ادامه معرفی می‌کنیم : 

 

جراحی ماستکتومی

اصلی‌ترین مرحله برای درمان عود سرطان سینه انجام جراحی ماستکتومی است. در حین جراحی ماستکتومی، یک یا هر دو سینه به طور کامل برداشته می‌شوند. ممکن است در حین جراحی ماستکتومی برخی از غدد لنفاوی نیز خارج گردند.

شیمی درمانی

شیمی درمانی روش دیگری برای درمان عود سرطان سینه به حساب می‌آید. داروهای شیمی درمانی در گردش خون وارد شده و سلول‌های سرطانی را از بین خواهند برد.

لینک های کاربردی دکتر رسول فاتحی فرد جراح پستان اصفهان :

هورمون درمانی

برخی از انواع سرطان سینه با ترشح استروژن پیشرفت می‌کنند. برای پیشگیری از این مساله، روش هورمون درمانی به کار می‌رود. در این روش درمانی با مصرف داروهایی مانند تاموکسیفن، میزان ترشح استروژن مدیریت می‌گردد.

ایمونوتراپی

یکی از روش‌های مفید و مدرن برای درمان عود سرطان سینه، روش ایمونوتراپی نامیده می‌شود. در این روش، سیستم ایمنی بدن تقویت می‌گردد. در نتیجه با شناسایی سلول‌های سرطانی و از بین بردن آن‌ها از پیشرفت بیماری جلوگیری به عمل می‌آید.

پرتو درمانی

پرتو درمانی یکی از روش‌های رایج برای درمان انواع سرطان سینه و عود سرطان پستان به حساب می‌آید. طی این روش، پرتوهای پر انرژی اشعه ایکس به سلول‌های سرطانی تابانیده می‌شوند. در نتیجه، سلول‌ها آسیب دیده و از بین خواهند رفت. معمولا پرتو درمانی در ترکیب با انواع روش‌های درمانی سرطان سینه به کار می‌روند.

درمان هدفمند یا پادتن درمانی سرطان سینه

در روش درمان هدفمند، ژن‌ها یا پروتئین‌های سلول‌های سرطانی مورد هدف قرار می‌گیرد. در این روش درمانی، تولید برخی ژن‌ها یا پروتئین‌ها مختل می‌گردد. همچنین ممکن است سیگنال دهی رشد سلول‌های سرطانی از بین رفته و تکثیر آن‌ها متوقف شود. روش پادتن درمانی نیز یکی از روش‌های مدرن و موثر در بحث درمان سرطان سینه یا سرطان پستان اصلی به حساب می‌آید.

لینک کوتاه

برای ارسال نظر وارد شوید

نظر بدهید