راهنمای قسمت تنظیمات

راهنمای قسمت تنظیمات

برای دسترسی به قابلیت تنظیمات در سامانه از قسمت پنل کناری ( مطابق تصویر زیر) می توانید به تنظیمات مذکور وارد شوید. این قابلیت برای تعریف و مشخص کردن یک سری تنظیمات کلی سامانه مثل تنظیمات قسمت نوبت دهی، پذیرش و تنظیمات مربوط به درگاه پرداخت قابل استفاده می باشد. 



با کلیک در قسمت تنظیمات کاربر قادر به تماشای تصویر زیر خواهد بود. این پنجره شامل سه قسمت نوبت، پذیرش و متفرقه می باشد که در هر قسمت تنظیماتی برای کاربر قابل تنظیم می باشد، که با انتخاب کردن علامت های + موجود که در سمت چپ تصویر زیر قابل مشاهده می باشد گزینه ها و تنظیمات موجود در هر بخش قابل رویت می شود.


تنظیمات و گزینه های موجود در  قسمت نوبت که برای استفاده از امکان نوبت دهی آنلاین برای مراکز استفاده می شود به شرح ذیل می باشد:

نوبت دهی آنلاین : در این قسمت کاربر میتواند توانایی نوبت دهی آنلاین را برای مرکز فعال یا غیر فعال نماید. که با فعال نمودن این قسمت و تعریف سایر تنظیمات مرکز دارای قابلیت نوبت دهی اینترنتی خواهد شد.
 روز شروع نوبت: در این قسمت زمان شروع و روزی که می خواهید نوبت دهی آنلاین مرکز شروع شود تعریف می شود و با انتخاب یکی از گزینه های موجود مثل امروز ، فردا، 3 روز دیگر و .... زمان شروع نوبت دهی مشخص می شود.
روز پایان نوبت :  این قسمت  شبیه قسمت قبل می باشد با این تفاوت که زمان و روز پایان نوبت دهی مرکز مشخص می شود.
 ساعت شروع و پایان نوبت:  در این قسمت ها کاربر ساعت شروع و پایان زمان نوبت دهی را مشخص می کند که با تعریف ساعت در این قسمت فقط در همان بازه زمانی بیمار قادر به رزرو نوبت اینترنتی خواهد بود.
 گرفتن بیش از یک نوبت :  در این قسمت می توانیم  امکان رزرو کردن بیش از یک نوبت را به هر بیمار دهیم یا اینکه تعریف کنیم که هر فرد قادر به رزرو تنها یک نوبت باشد.
 ثبت نوبت برای دیگری : در این قسمت با انتخاب گزینه فعال به بیمار این  امکان را می توانیم بدهیم که برای شخص دیگری ثبت نوبت انجام دهد و یا با غیر فعال کردن این امکان از مراجعه کننده سلب خواهد شد و هر فرد فقط قادر به ثبت نوبت برای خود شخص خواهد بود.
 اجازه لغو نوبت و قسمت زمان اجازه لغو نوبت: تنظیمات قسمت اجازه لغو نوبت اگر در حالت فعال قرار گیرد کاربر اجازه لغو نوبت اخذ شده را دارد و در قسمت زمان اجازه لغو نوبت (ساعت) می توانیم بازه زمانی جهت دسترسی به این قابلیت را مشخص کنیم .
بازه زمانی نوبت دهی داینامیک : در این قسمت ما زمان و مدت فاصله بین دو نوبت را مشخص می کنیم مثلا اگر این قسمت را 15 دقیقه انتخاب کنیم فاصله زمانی بین دو نوبت ما 15 دقیقه لحاظ می گردد و بر اساس زمان شروع و پایانی که برای سامانه تعریف کرده ایم تعداد نوبت های قابل رزرو ما خودکار توسط سیستم مشخص می شود.
با باز کردن قسمت پذیرش تنظیمات زیر برای کاربر قابل دسترس خواهد بود.

پاورقی چاپ فیش نوبت: در این قسمت کاربر می تواند متن دلخواهی ثبت کند که این متن در پاورقی فیش نوبت چاپ خواهد شد.
تولید شماره پرونده : در این  تنظیمات شما می توانید تولید شماره پرونده را فعال یا غیر فعال  کرده که با فعال کردن در هنگام پذیرش به هر بیمار پذیرش شده یک شماره پذیرش اختصاص خواهد یافت.
تولید شماره پرونده از شماره : اینجا می توانیدتعیین کنید که شماره پرونده از چه عددی آغاز شود و با ثبت داده در این قسمت سیستم به صورت خودکار با توجه به عدد وارد شده شماره پرونده به بیماران اختصاص می دهد.
قسمت متفرقه: در قسمت متفرقه شما می توانید تنظیمات مربوط به درگاه پرداخت که شامل : نوع درگاه پرداخت ( زرین پال یا آیدی پی)، کد های مربوط به هر کدام از درگاه های پرداخت انتخابی، نام مستعار، مجوز نمایش پروفایل سایر مراکز در پروفایل مرکز که  می توان آنرا فعال یا غیر فعال کرد و همچنین میزان درصد پرداختی به بازریاب در صورت وجود را مشخص نمود.
و در آخر با کلیک بر روی گزینه ثبت تغییرات داده های وارد شده در این صفحه را ذخیره نمود. 


درباره نویسنده

واحد آموزش کلینیک24
واحد آموزش کلینیک24

ارائه آموزش های کاربردی در وب سامانه کلینیک24

لینک کوتاه

برای ارسال نظر وارد شوید

نظر بدهید