انواع مختلف تاج دندان

انواع مختلف تاج دندان

  • 1403 شهریور 22, پنجشنبه
  • مطالب آموزشی
  • 0 نظر
  • 86 بازدید

بررسی انواع مختلف تاج دندان

در ادامه این مطلب سایت دکتر حسین برجیان انواع مختلف تاج دندان را مورد بررسی قرار می دهیم.

تاج پرسلن:(Porcelain Crown)

این نوع تاج دندان از مواد پرسلن ساخته می‌شود که دارای ظاهر طبیعی و شفافیتی شبیه به مینای دندان است. تاج پرسلن به خوبی با رنگ دندان مطابقت دارد و برای دندان‌های قدامی یا دندان‌هایی که در معرض دید دیگران قرار میگیرند، به طور معمول استفاده می‌شود.

تاج فلزی:(Metal Crown)

تاج‌های فلزی از آلیاژهای مختلف فلزی مثل نیکل، آهن، یا آلومینیوم ساخته می‌شوند. همچنین این تاج‌ها به دلیل مقاومت بالا و ماندگاری طولانی مدتی که دارند، معمولاً برای دندان‌های مولر (دندان‌های درون دهان) مورد استفاده قرار میگیرند.

تاج پرسلن به متال: (Porcelain-Fused-to-Metal Crown – PFM)

این نوع تاج دندان ترکیبی از پرسلن و فلز می‌باشد. قسمت داخلی تاج از فلز و قسمت ظاهری آن از پرسلن ساخته شده است. برای مزایای این تاج‌ها میتوان از اینکه انها ترکیبی از ظاهر طبیعی پرسلن و استحکام فلز هستند نام برد.

تاج سرامیکی: (All-Ceramic Crown)

تاج‌های سرامیکی به صورت کامل از مواد سرامیکی مثل آلومینا یا زیرساختهای زیرساختهای زیرویاقی (Zirconia) ساخته می‌شوند. این تاج‌ها علاوه بر ظاهری زیبا، خاصیت بی‌فلزی و خواص بیوسازگاری بالایی دارند.

تاج های کامپوزیتی: (Composite Crowns)

این تاج‌ها از مواد کامپوزیتی به نام رزین‌های تقویت شده با فیبر یا پلیمرهای دیگر تشکیل شده‌اند. آنها به خوبی با دندان ادغام می‌شوند و معمولاً برای ترمیم دندانهای جلویی به کار می‌روند. تاج های کامپوزیتی خودشان از انواع مختلفی تشکیل شده اند:

تاج رزینی:(Resin Crown)

تاج‌های رزینی از مواد رزینی ترکیبی ساخته شده اند. این تاج‌ها معمولا برای مواقع موقت یا جایگزینی‌های اقتصادی تر استفاده میشوند.

تاج آهنگ زیرویاقی:(Zirconia Substructure Crown)

این نوع از تاج های دندان دارای زیرساخت زیرویاقی(Zirconia) است که به عنوان یک جایگزین فلزی با ویژگی‌های استحکام و طولانی مدت بالا شناخته می‌شود.

هر نوع از این تاج دندان های ذکر شده مزایا و محدودیت‌های خود را دارند و بر اساس نیازهای بیمار و شرایط خاص، دندانپزشک ممکن است یک گزینه خاص را توصیه کند.

لینک های کاربردی:

بهترین دندانپزشک اصفهان _ بهترین جراح لثه اصفهان بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

راه های ارتباطی با مرکز تخصصی دندانپزشکی نجم

بهترین دندانپزشک اصفهان در کلینیک 24 _ درمان بیماری های دهان، فک و صورت در کلینیک 24 _ بیماری لثه در کلینیک 24

صفحه ی رسمی اینستاگرام دکتر حسین برجیان را مشاهده نمایید.

بهترین دندانپزشک اصفهان در دکتر آف _ بهترین جراح لثه اصفهان در دکتر آف _ بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان در دکتر آف

لینک کوتاه

برای ارسال نظر وارد شوید

نظر بدهید