دلایل انجام بیوپسی پستان

دلایل انجام بیوپسی پستان

  • 1403 شهریور 21, چهارشنبه
  • مطالب آموزشی
  • 0 نظر
  • 113 بازدید

علت انجام بیوپسی پستان چیست؟

بیوپسی پستان برای چک کردن توده قابل لمسی که در پستان وجود دارد.و بررسی مشکلی که در ماموگرافی مشاهده شده، مانند رسوبات کلسیم کوچک در بافت پستان یا توده پر از مایع (کیست). علت دیگر برای انجام بیوپسی  ارزیابی مشکلات نوک پستان مانند ترشح خون از نوک سینه و برای درک اینکه آیا یک توده پستانی بدخیم است یا خوش خیم است. توده ای که در پستان وجود دارد، ممکن است به علت سرطان باشد یا اینکه ممکن است علت آن ، یک مشکل جدی و اساسی نباشد.

لینک های کاربردی دکتر رسول فاتحی فرد جراح پستان اصفهان :

بیوپسی پستان چه خطراتی به دنبال دارد؟

تمامی فرایندهایی که روی بدن انجام می شوند، ممکن است عوارض و خطراتی را به دنبال داشته باشند. برخی از عوارض احتمالی نمونه برداری پستان شامل موارد زیر می شود :

  1. کبودی و درد خفیف در محل نمونه برداری

  2. خونریزی طولانی مدت از محل نمونه برداری

  3. عفونت در نزدیکی محل نمونه برداری

اگر بیوپسی از طریق اشعه ایکس انجام شود، میزان اشعه بسیار اندک است و خطر قرار گرفتن در معرض اشعه بسیار کم می باشد. بسته به وضعیت پزشکیتان ممکن است با خطرات دیگری نیز مواجه شوید.

چگونه برای بیوپسی پستان آماده شویم؟

اول از همه، هر سوالی در این زمینه دارید، بپرسید. از شما خواسته می شود رضایت نامه ای را برای انجام بیوپسی امضا کنید. فرم را با دقت بخوانید و اگر موردی وجود داشت که واضح نبود، در مورد آن بپرسید.
به طور کلی، اگر از بی حسی موضعی استفاده شود و بیدار باشید، نیازی به آمادگی خاصی ندارید. اما اگر از بیهوشی عمومی قرار است استفاده شود، بایستی مدتی قبل از عمل چیزی نخورید و نیاشامید. جراح دستورالعمل های خاصی را در این راستا به شما ارائه می دهد. در روز نمونه برداری، از لوسیون، کرم، پودر، دئودورانت یا عطر زیر بغل یا روی پستانتان استفاده نکنید. اگر احتمال می دهید باردار باشید، به تکنسین مربوطه اطلاع دهید.
پزشکتان را در جریان تمام داروهایی که مصرف می کنید، قرار دهید، حتی ویتامین ها، داروهای گیاهی یا مکمل هایی که مصرف می کنید. اگر سابقه اختلالات خونریزی دارید، به پزشکتان اطلاع دهید. اگر از داروهای رقیق کننده خون، آسپیرین، ایپوبروفن یا دیگر داروها که بر لخته شدن خون اثر می گذارند، مصرف می کنید، به پزشکتان اطلاع دهید. ممکن است لازم باشد قبل از انجام بیوپسی مصرف این داروها را قطع نمایید.
 

اگر قرار است از بیهوشی عمومی استفاده کنید، نیاز به همراه دارید. ممکن است پزشک شما بر اساس وضعیت پزشکیتان، دستورالعمل های دیگری برایتان داشته باشد.

لینک کوتاه

برای ارسال نظر وارد شوید

نظر بدهید