تشخیص و درمان بیماری‌های مادرزادی پستان

تشخیص و درمان بیماری‌های مادرزادی پستان

  • 1403 شهریور 21, چهارشنبه
  • مطالب آموزشی
  • 0 نظر
  • 97 بازدید

ویژگی‌های بیماری‌های مادرزادی پستان کدامند؟

بیماری های مادرزادی پستان | علی رغم بیماری های پستان و مشکلاتی که به مرور زمان در افراد بروز می‌کنند، برخی ناهنجاری‌های سینه به صورت مادرزادی در فرد وجود دارند. بیماری‌های مادرزادی پستان عمدتا شامل رشد ناقص پستان یا داشتن شکل غیرطبیعی می‌شوند. مواردی مانند عدم تقارن سینه‌ها نیز از جمله اختلالات مادرزادی پستان به حساب می‌آیند. هر یک از این ناهنجاری‌ها و بیماری‌ها نام‌های خاصی دارند که در این مقاله درباره آن‌ها توضیحات بیشتری خواهیم داد.

برخی بیماری‌های مادرزادی پستان منجر به ایجاد بافت پستانی اضافی یا نوک پستان (نیپل) اضافی در قسمت‌های غیر عادی می‌شوند. برخی نوزادان نیز در زمان تولد به طور کامل فاقد بافت پستان خواهند بود.

بیماری‌های مادرزادی سینه معمولا در دوران نوجوانی و با رسیدن به سن بلوغ آشکار خواهند شد. با این حال، این گونه بیماری‌ها را می‌توان در هر سنی تشخیص داد. از انواع بیماری‌های مادرزادی پستان  می‌توان به مواردی چون سندرم پولند، پلی تیلیا، پلی ماستیا و انواع کیست و تومورهای خوش خیم اشاره نمود.

لینک های کاربردی دکتر رسول فاتحی فرد جراح پستان اصفهان :

 

بیماری‌های مادرزادی پستان از زمان تولد با نوزاد همراه هستند. با این حال، معمولا این گونه ناهنجاری‌ها با رسیدن به سن بلوغ و فراهم شدن زمینه رشد سینه‌ها (مخصوصا در دختران) آشکارتر می‌شوند. بیماری‌های مادرزادی سینه گاها به صورت رشد ناقص سینه‌ها یا شکل غیر معمول آن‌ها نمود می‌یابند. اما مواردی مانند بافت‌های اضافی یا نوک سینه اضافی در مکان‌های غیرطبیعی را نیز می‌توان از بیماری‌های مادرزادی پستان دانست.

برخی اختلالات مادرزادی مانند سندرم پولند از زمان تولد نوزاد کاملا مشهود هستند. اما بیماری‌های دیگر مانند هیپوپلازی پستان یا هایپرپلازی پستان در زمان نوجوانی بروز می‌کنند. برای درمان بیماری‌های مادرزادی به جراح پستان اصفهان ئکتر رسول فاتحی فرد پزشک متخصص و مجرب مراجعه  کنید. پزشک با تجویز روش‌های تشخیصی مناسب، درباره نوع و علت ناهنجاری مادرزادی، بررسی‌های لازم را  انجام می‌دهد. معمولا روش‌هایی مانند جراحی پستان می‌تواند به درمان ناهنجاری‌هایی مانند هیپوپلازی سینه کمک نماید.

 

لینک کوتاه

برای ارسال نظر وارد شوید

نظر بدهید