مراقبت های پوست و مو پس از شنا کردن

مراقبت های پوست و مو پس از شنا کردن

  • 1403 شهریور 21, چهارشنبه
  • مطالب آموزشی
  • 0 نظر
  • 42 بازدید

بررسی مراقبت های پوست و مو پس از شنا کردن

در مطلب امروز سایت دکتر ابوالفضل جویا مراقبت های پوست و مو پس از شنا کردن را مورد بررسی قرار می دهیم.

دوش گرفتن و شستشوی بدن و موها و صورت

بعد از شنا سریعاً با شامپوهای مناسب و ژل دوش و آب ولرم پوست و موهای خود را بشویید. این کار باعث می شود تا مواد شیمیایی، نمک و املاح دیگر از روی پوست و موی شما پاک شود و رطوبت مجدداً به آنها بازگردد. همچنین می توانید در آخرین مرحله شستشوی موها از سرکه سیب استفاده کنید تا آن را به طور کامل و به روش طبیعی پاکسازی نمایید. برای شستن صورت پس از شنا نیز می توانید از یک شوینده ملایم استفاده کنید تا ضد آفتاب، نمک و املاح و مواد دیگر را کاملاً پاک کند. پس از دوش گرفتن نیز توصیه می کنیم از دمای بالای سشوار برای خشک کردن موها استفاده نکرده و بگذارید موهایتان به طور طبیعی در هوا خشک شوند.

استفاده از کرم مرطوب کننده پوست و محصولات حاوی ویتامین C

استفاده از یک لوسیون یا کرم مرطوب کننده در تمام نواحی بدن به ویژه پس از شنا می توانند از خشکی پوست در اثر در اثر نمک و کلر و … پیشگیری نمایند. همچنین کرم های حاوی عصاره آلوئه ورا و خیار موجب تسکین پوست و بهبود آفتاب سوختگی می شوند. علاوه بر این کسانی که به طور شنا می کنند، بهتر است برای مراقبت از پوست و جلوگیری از آسیب و تیرگی و لک های پوستی ، از محصولات مراقبتی حاوی ویتامین C استفاده کنند. این ویتامین در تقویت و محافظت و بهبود سلامت و کیفیت پوست فوق العاده مؤثر است.

استفاده از بالم لب

پوست لب های ما بعد از شنا ممکن است دچار خشکی و پوسته پوسته شدن شود و ظاهر ناخوشایندی پیدا کند. برای مراقبت و ترمیم پوست لب ها و جلوگیری از بروز این مشکلات می توانید از یک بالم لب مغذی و نرم کننده استفاده نمایید.

استفاده از محصولات مراقبتی مو مانند ماسک نرم کننده و حالت دهنده های مو

استفاده از یک ماسک مرطوب کننده یا نرم کننده مو می تواند موها را آبرسانی کرده و مانع خشکی و آسیب بیشتر به آن شود. از طرفی برای کنترل موها به ویژه موهای فر پس از شنا می توانید از محصولات حالت دهنده مو با پایه سیلیکونی و شامپوهای حجم دهنده استفاده نمایید.

استفاده از ماسک

برای کاهش صدمات آفتاب و مواد مضر موجود در آب ها بر روی پوست می توانید. به صورت هفتگی از ماسک های تسکین دهنده و رطوبت رسان مانند ماسک خیار استفاده کنید. همچنین لایه برداری ملایم و هفتگی می تواند تأثیر چشمگیری در حذف مواد مضر از روی پوست و ایجاد پوستی کاملاً تمیز و سالم و عاری از آلودگی داشته باشد.

لینک های کاربردی:

متخصص پوست اصفهان _ بهترین متخصص ژل و بوتاکس _ بهترین متخصص تزریق چربی و لیپوترانسفر

متخصص پوست، مو و زیبایی اصفهان در کلینیک۲۴ 

تاثیرات تزریق چربی (لیپوترانسفر) در کلینیک ۲۴

دکتر ابوالفضل جویا متخصص پوست اصفهان در دکتر آف _ لیپوترانسفر یا تزریق چربی در دکتر آف

کانال آپارات دکتر ابوالفضل جویا متخصص پوست اصفهان را دنبال کنید

لینک کوتاه

برای ارسال نظر وارد شوید

نظر بدهید