آموزش ماژول CRM

آموزش ماژول CRM

  • 1404 شهریور 11, سه‌شنبه
  • آموزش ناحیه کاربری CRM
  • 0 نظر
  • 229 بازدید

 

 


نرم افزار سی آر ام یا ماژول سی آر ام 

جهت پیگیری راحت مراجعین جدید و قدیمی برای دریافت خدمات جدید و افزایش درآمد مرکز طراحی شده است.
کادر پذیرش و کادر درمان در فرمهای دفتر کاری که دارند می توانند به ثبت سرنخ جدید برای مراجعه کننده برای خدماتی که مستعد دریافت آن است اقدام بکنند.

همچنین از طریق فرم های تماس تعریف شده در CRM که صورت یک لینک عمومی در سایت یا اینستاگرام مرکز میتوان قرار داد و از این طریق سرنخ های جدید دریافت شود وجود دارد.
تیم CRM یا تیم کال سنتر مرکز سرنخ‌ها را مشاهده و روی آنها شروع به فعالیت می کنند و از طریق فعالیت‌های جاری و فعالیت آتی که برای برنامه ریزی اقدامات بعدی ایشان می باشد پیگیری های لازم را انجام میدهند.
در صورتی که در هر مرحله از پیگیری مراجعه کننده نوبتی بخواهد دریافت کند از همان فعالیت‌ها امکان ثبت نوبت به وجود دارد و بعد از اینکه نوبت تبدیل به پذیرش شد پورسانت در نظر گرفته شده برای بازاریاب محاسبه می گردد.
همچنین اگر مراجعه‌کننده در روز نوبت خود مراجعه نکند آن نوبت تبدیل به یک فعالیت آتی می‌شود تا دوباره تیم CRM بتواند روی آن پیگیری کند و تمامی تماس های که در مراحل پیگیری انجام می‌شود از طریق بخش تماس ها قابل مشاهده هستند.
دفتر کار CRM یک راهکار سریع و راحت برای مشاهده وضعیت سرنخ‌ها، فرصت ها، فعالیت جاری ،فعالیت عادی و تماس ها در یک نما می باشد تا به راحتی بتوان بر روی مواردی که در روز جاری یا هر روز دلخواه دیگری مدنظرمان است عملیات های لازم را انجام بدهیم 

بطور کلی ابتدا فقط یک سرنخ جدید دریافت می‌شود که در وضعیت سرنخ جدید قرار دارد وقتی شروع به پیگیری روی آن می کنیم تبدیل به سرنخ در حال انجام می شود و بعد از اینکه این مخاطب سرنخ به عنوان یک مراجعه کننده مثبت در نظر گرفته شد و درخواست دریافت اقداماتی کرد و نوبت به وی داده شد تبدیل به یک فرصت فروش جدید میشود. بعد از مراجعه شخص به مرکز و تبدیل نوبت به پذیرش آن فرصت فروش جدید تبدیل فرصت فروش بسته شده میشود در مورد فعالیت هم به همین صورت است. فعالیت های آتی در وضعیت انجام نشده هستند و زمانی که موعد انجام آنها برسد و فعالیتی روی آن ثبت شود به وضعیت انجام شده تغییر پیدا می کند 

همچنین در صورت حساب مراجعه‌کننده یک بخش ویژه برای crm قرار داده شده که آنجا نیز در سربرگ های مختلف سر نخ ، فرصت و فعالیت جاری و آتی و تماس را میتوان مشاهده کرد 

امکان ارسال پیامک های انبوه برای وضعیت های مختلف در نظر گرفته شده است.
امکان تعیین بودجه برای هر شیوه بازاریابی و همچنین امکان مشاهده درآمد کسب شده از هر شیوه بازاریابی نیز وجود دارد

 

مزایای CRM
1- توانایی ارائه خدمات دیگر مرکز به مراجعین که مستعد دریافت اون خدمت هستند از طریق ثبت سرنخ ها و پیگیری آنها با فعالیت ها
2- امکان دریافت سرنخ های جدید از طریق شبکه های اجتماعی و سایت ها با فرم های تماس CRM و فراهم کردن منبع پیگیری برای تیم کال سنتر و یا تیم پیگیری
3- محاسبه پورسانت تیم فروش و بازاریابی خیلی راحت و سریع
4- دفتر کار CRM یک راه حل سریع برای مشاهده وضعیت تمامی کارهای مربوطه و پیگیری ها
5- آمار CRM در ناحیه مدیر مرکز برای مشاهده پیگیری های هر پرسنل فروش و درآمد کسب شده از طریق وی
6- تقویم CRM یک راهکار برای مشاهده فعالیت های جاری و آتی در نمای تقویم
7- تقویم نوبت و پذیرش یک راهکار سریع و راحت برای مشاهده نوبت های ارائه شده توسط تیم فروش و وضعیت پذیرش آنها
8- آمار شیوه های بازاریابی برای اینکه بطور سریع تعداد مراجعین و میزان درآمد کسب شده را دریابیم
9- ارسال پیامک های انبوه برای وضعیت های CRM
10- مدیریت دسترسی های هر نفر از تیم فروش و همچنین تعریف تیم های کاری مختلف

 

آموزش گام‌به‌گام ثبت و مدیریت سرنخ در وب‌سامانه کلینیک24

 

سرنخ‌ها (Leads) در سیستم CRM کلینیک۲۴، پایه‌ای‌ترین ابزار برای پیگیری مشتریان بالقوه، ثبت فرصت‌های فروش و مدیریت بازاریابی هستند. 

در این آموزش، همه روش‌های ثبت و پیگیری سرنخ‌ها را به‌صورت گام به گام بررسی می‌کنیم.


روش‌های ثبت سرنخ

۱. ثبت سرنخ از طریق پرسنل و دفتر کار CRM

  1. وارد CRM → دفتر کار شوید.
  2. گزینه «سرنخ جدید» را انتخاب کنید.
  3. فرم ثبت سرنخ نمایش داده می‌شود. فیلدها شامل موارد زیر هستند:
    • عنوان
    • اولویت
    • نوع شخص (مخاطب یا مراجعه‌کننده)
    • مراجعه‌کننده
    • مخاطب
    • مراجعین
    • کالا / خدمات
    • بازاریابی
    • ارجاع به (انتخاب پرسنل یا گروه)
    • بازخورد
    • توضیحات
    • فایل‌های پیوست (اختیاری)
    • فعالیت آتی (در صورت فعال کردن، باید عنوان، تاریخ و شرح فعالیت مشخص شود)
  4. پس از تکمیل فرم، روی ثبت کلیک کنید.

مثال: فرصت جدید در تاریخ 1404/05/11 ساعت 14:28 توسط مسئول پذیرش ایجاد شد، عنوان: «نام مراجعه کننده یا مخاطب»، اولویت: مهم، کالا/خدمت: بلفاروپلاستی.


۲. ثبت سرنخ از طریق فرم CRM

 

  1. ابتدا وارد بخش بازاریابی شوید و شیوه‌های بازاریابی را تعیین کنید:
    • جدید → نام، نوع (اجباری)، شیوه بازاریابی (اجباری)، وضعیت (فعال / غیر فعال)، تعداد و مبلغ فروش مورد انتظار، تاریخ پایان و توضیحات.
  2. سپس از طریق فرم ساز CRM فرم سرنخ را ایجاد کنید:
    • جدید → نام فرم، وضعیت (فعال/غیر فعال)، آدرس بازگشتی، وضعیت مشاهده (عمومی / خصوصی)، ارجاع به (انتخاب پرسنل یا گروه)، توضیحات، فیلدها (نام، نام خانوادگی، شماره تلفن، ایمیل، اسم شرکت، تلفن، استان/شهر، آدرس، فایل پیوست، عنوان، توضیحات).
  3. پس از ساخت فرم، لینک آن را منتشر کنید.
    • هر بار که کسی فرم را پر کند، به‌صورت سرنخ جدید ثبت می‌شود.

نکته: اگر سرنخ از طریق فرم CRM ثبت شود، گزینه نوع شخص را روی مخاطب قرار دهید تا به صورت خودکار به عنوان مخاطب ثبت شود.


 

۳. ثبت سرنخ از پذیرش‌ها

  1. وارد دفتر کار پذیرش شوید.
  2.  
  3. برای پذیرش‌های انجام شده، گزینه «سرنخ جدید» در قسمت عملیات قابل مشاهده است.

۴. ثبت سرنخ از ناحیه خدمت‌دهنده

  1. برای نوبت‌های ثبت شده توسط خدمت‌دهنده، امکان ثبت سرنخ جدید وجود دارد.

مدیریت و پیگیری سرنخ‌ها

  1. وارد CRM → سرنخ‌ها شوید.
  2. از فهرست سرنخ‌ها، سرنخ مورد نظر را انتخاب کنید.
  3. برای ثبت فعالیت جدید روی «فعالیت جدید» کلیک کنید.

فرم ثبت فعالیت

  • عنوان فعالیت
  • نوع شخص
  • مراجعه‌کننده / مخاطب
  • فرصت
  • نوع تاریخ (یکباره / بازه زمانی / تاریخ جاری)
  • اولویت
  • نحوه ارتباط
  • بازخورد
  • شرح فعالیت
  • فعالیت آتی (در صورت فعال کردن، تاریخ و شرح مشخص شود)

نکته: وقتی زمان ثبت فعالیت، نحوه ارتباط و بازخورد پر شود، به‌صورت خودکار یک تماس نیز ثبت می‌شود که در فهرست تماس‌ها قابل پیگیری است.


تبدیل سرنخ به نوبت و فرصت فروش

  1. اگر سرنخ از طریق فرم CRM ثبت شده و قرار است نوبت ثبت شود، از گزینه «تبدیل مخاطب به مراجعه‌کننده» استفاده کنید.
  2. سپس از طریق گزینه «ثبت نوبت» نوبت جدید ایجاد می‌شود:
    • مراجعه‌کننده: نام شخص
    • خدمت: مثال: بلفاروپلاستی
    • درمانگر: اجباری
  3. با ثبت نوبت، وضعیت سرنخ به فرصت فروش جدید تغییر می‌کند.
  4. اگر مراجعه‌کننده از نوبت استفاده کرده و پذیرش شود → وضعیت به فرصت فروش بسته شده تغییر می‌یابد.
  5. در صورت نیاز به پرداخت پورسانت، می‌توان آن را در سیستم لحاظ کرد.

نکته: نوبت‌های ثبت شده از طریق فرم CRM تا زمان پذیرش، وضعیت فرصت فروش تغییر نمی‌کند. بعد از ساعت یک شب، فرصت فروش بسته شده به فعالیت‌های آتی فردا اضافه می‌شود.


تغییر وضعیت سرنخ‌ها

  • اگر شخص از ادامه کار منصرف شود → از قسمت وضعیت در فهرست، سرنخ را روی سرنخ راکد تغییر دهید.

جمع‌بندی

با این روش‌ها می‌توانید:

  • سرنخ‌ها را از چند مسیر مختلف ثبت کنید.
  • فعالیت‌ها و تماس‌ها را به‌صورت خودکار پیگیری کنید.
  • سرنخ‌ها را به نوبت و فرصت فروش تبدیل کرده و پیگیری فروش را مدیریت کنید.
  • وضعیت سرنخ‌ها را در هر مرحله تغییر دهید و گزارش دقیق از پیشرفت‌ها داشته باشید.



اگر سوال یا مشکلی داشتید میتوانید از طریق "تیکت" که پایین هر ناحیه وجود دارد با ما در میان بگذارید
 

لینک ناحیه کاربریCRM:

https://clinic24h.ir/CRM/CRMOffice

 

برای مشاوره همین حالا با ما تماس بگیرید!


تماس با ما:

https://clinic24h.ir/ContactUs



مشاهده کامل ماژول‌ها و امکانات نرم‌افزار:

//https://clinic24h.ir/Product/8/Clinic24-Web-based-Software-Automation




 

درباره نویسنده

لینک کوتاه